کد خبر: 187128271
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » حواشی » ابنا » اختری: مجمع اهل بیت(ع) افغانستان باید با همه گروه ها ارتباط داشته باشد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مجمع اهل بیت(ع) افغانستان باید خیمه ای برای تمام پیروان اهل بیت(ع) با تمام گرایش ها باشد.

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ نشست هم اندیشی علمای افغانستان با مسئولان مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیش از ظهر امروز ـ پنج شنبه 14 تیرماه ـ در مشهد برگزار شد.

در این نشست دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: در این نشست گفتگو و همفکری برای گفتگو نسبت به آنچه که در این شرایط بر عهده ما است، برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد حسن اختری» افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) همواره درصدد آن است تا بتواند بر حسب وظیفه سازمانی خود نسبت به پیروان و دوستداران اهل بیت(ع) خدماتی را انجام دهد. مجمع در سال های گذشته خدماتی انجاد داده و در حال انجام است.

وی اظهار داشت: چند سال است که می خواستیم جلسه ای با علما و شخصیت های برجسته پیروان اهل بیت(ع) در کشور افغانستان برگزار کنیم ولی همواره زمانی که طرح کرده ایم دوستان گفته اند که از برگزاری جلسه در شهرهای افغانستان از نظر امنیتی امکانپذیر نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین گفت: ما به عنوان مجمع جهانی اهل بیت(ع) بدنبال آن هستیم تا درباره افغانستان خدمات بیشتری ارائه دهیم لذا این جلسه با حضور مسئولان مجمع و علمای افغانستان برگزار گردید تا گفتگو و همفکری شده و راهکار ارائه شود. دوست داریم تا مجمع اهل بیت(ع) افغانستان خیمه ای برای تمام پیروان اهل بیت(ع) با تمام گرایش ها باشد. ما می خواهیم مجمع محلی افغانستان از همه اقشار سیاسی، هنری، دانشمندان، اساتید و تجار عضو داشته باشد و با همه گروه ها ارتباط داشته و سخن همه را بشنود.

وی با بیان اینکه امروزه در شرایط خاصی هستیم و باید با برنامه قدم به قدم به جلو برویم، گفت: مسئله تبلیغ و علما، نشریات و تولیدات فرهنگی، مسائل خدمات و خدمتگزاری ها، نقش علما در امور سیاست گذاری و حاکمیت و لزوم فعال تر بودن آنان در امر سیاست، فعال بودن در امر پرورش و کادرسازی و مدیریت صنایع و ... و همکاری در زمینه سلامت، دارو و درمان از اولویت های همکاری بین مجمع و پیروان اهل بیت(ع) در افغانستان است.

حجت الاسلام اختری همچنین اظهار داشت: شناسایی امکانات افغانستان، شناسایی و آشنایی با شخصیت های موثر و کارساز، پیشنهاد و ارائه برنامه برای همکاری آینده و اینکه هم افزایی برای بدست آوردن امکانات داخل و خارج افغانستان از مباحثی است که شما می توانید در این جلسه در مورد آن دیدگاه های خود را بیان کنید.

وی در مورد ظرفیت ها و ویژگی های کشور افغانستان اظهار داشت: در افغانستان استعدادهای خوبی وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است تا استعدادها شناخته و بکار برده شود اما دشمنان به دنبال از بین بردن استعدادها و عقب ماندگی افغانستان هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مورد شرایط امنیتی افغانستان اظهار داشت: در مسئله امنیت اقدامات خوبی صورت گرفته است و همکاری و هم افزایی باید باشد. قطعا خطرهای بزرگتری وجود دارد و علمای افغانستان باید زمینه سازی کنند تا مردم در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی توانستند در مقابل شوروی سابق ایستادگی کنند، در ادامه گفت: آمریکا به دنبال این است تا در افغانستان محیط ناسالمی ایجاد کند و علمای افغانستان با همکاری دولت مرکزی باید امنیت را توسعه داده و از این وضعیت خارج شوند.

در ادامه علمای حاضر و شرکت کنندگان در جلسه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را در رابطه با نحوه همکاری مجمع اظهار داشتند.

................... 
پایان پیام/ 167

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین